Najnowsze komentarze
Laska wyrwana na motocykl, to jak ...
Posiadam zx6r (2000 rok) od roku i...
Posiadacz mterocebry do: 5 Najgorszych pomysłów na 1 motocykl
Może tekst cholernie stary ale roz...
Z ciebie motocyklista jak z koziej...
Varadero 1000 do: media o motocyklach
a najwięcej na wszystkich forach d...
Więcej komentarzy
Ulubieni blogerzy
Moje miejsca
<brak wpisów>
Moje linki
<brak wpisów>

10.04.2011 11:49

Test sporta na torze

Dzis opisze jednego z szybszych rometów na wiejskich drogach, zapraszam do lektury!




Wygląd i ergonomia
Nowy Romet Z150 został zaprojektowany przez niemieckiego surrealistę, tak aby bez problemu zawładnąć sercami młodych kobiet - moim subiektywnym zdaniem wyszło to perfekcyjnie. Już na pierwszy rzut oka widać, że specjaliści z Chin włożyli dużo pracy w wykonanie przedniej czachy. Zadupek ekstremalnie skierowany do góry, złote golenie lag czy monowahacz dodają sportowego charakteru. Do pozycji również nie mam zastrzeżeń, choć musimy pamiętać, że to sportowy motocykl i fani dalszej turystyki powinni raczej zastanowić się nad Ogarem 900. Dużym plusem Rometa jest możliwość zainstalowania 4 kufrów - uprzednio wypełnionych wodą destylowaną, pozwalają podczas jazdy na torze do balansowania pojazdem na szybkich winklach.
Zegary są czytelne i w przeciwieństwie do japońców Romet Z150 posiada wskaźnik stanu paliwa.

Silnik
Mocarny jednocylindrowy, 6 zaworowy, 2 korbowy piec osiągający 6KM przy 6500obr/min potrafi wprowadzić w kompleksy nie jedno sportowe auto pokroju Golf II czy Opel Calibra. Oddawanie mocy jest brutalne, porównałbym je do stosunków polsko-ruskich, winą takiej wściekłości jest system SRAD (Super Romet Air Detector) włączający się przy prędkości 45km/h dostarczający doładowanie dynamiczne do 12 gaźników sterowanych cyfrowo. Romet posiada kilka modyfikacji ściągniętych, prosto z zawodów Red Bull, między innymi naklejki, frędzle przy ciężarkach kierownicy oraz braku miejsca dla kierowcy. Silnik posiada system auto-smarujący zwilżonym powietrzem, jest to efektywniejsze od oleju - gdy tylko odpowiednia ilość powietrza o odpowiedniej wilgotności zostanie zassana w raz z gołębiami przez system SRAD, komputer sam odlewa zbyt dużą ilość oleju w silniku na oponę przez co osiągamy piękny efekt spalenia tylnej gumy przy 2000obr/min na każdym biegu.

Zawieszenie
Pokonywanie zakrętów przychodzi z taką samą łatwością jak nauka jazdy bez trzymanki dziecku bez... Rączek. Motocykl sam skręca - najczęściej w lewo na prostej drodze co nie jest wadą, w końcu jednoślad tego pokroju został stworzony na jazdę po torze w... Lewo.
Jak już nasz forumowy mechanik wspominał: w przednim zawieszeniu polecamy zmienić olej na kujawski ponieważ oryginalny zżera gumowe uszczelniacze.


Podsumowując: Motocykl nie jest dla osób niedoświadczonych, polecam zakupić jakąś 500tke na 3 sezony, nauczyć się konkretnie jeździć i po tym kupić Z150. Romet dużo wymaga od właściciela, nie tylko chodzi o umiejętności ale o naprawy i serwis - po prostu potrzebna jest anielska cierpliwość.

Komentarze : 0
<ten wpis nie był jeszcze komentowany>
  • Dodaj komentarz

Tagi

dawcy (1), kawasaki (1), ogien (1), precle (1), Romet (1), terror (1)

Kategorie