10.04.2011 11:49
Test sporta na torze
Wygląd i ergonomia
Nowy Romet Z150 został zaprojektowany przez niemieckiego
surrealistę, tak aby bez problemu zawładnąć sercami młodych
kobiet - moim subiektywnym zdaniem wyszło to perfekcyjnie. Już
na pierwszy rzut oka widać, że specjaliści z Chin włożyli dużo
pracy w wykonanie przedniej czachy. Zadupek ekstremalnie
skierowany do góry, złote golenie lag czy monowahacz
dodają sportowego charakteru. Do pozycji również nie mam
zastrzeżeń, choć musimy pamiętać, że to sportowy motocykl i fani
dalszej turystyki powinni raczej zastanowić się nad Ogarem 900.
Dużym plusem Rometa jest możliwość zainstalowania 4
kufrów - uprzednio wypełnionych wodą destylowaną,
pozwalają podczas jazdy na torze do balansowania pojazdem na
szybkich winklach.
Zegary są czytelne i w przeciwieństwie
do japońców Romet Z150 posiada wskaźnik stanu paliwa.
Silnik
Mocarny jednocylindrowy,
6 zaworowy, 2 korbowy piec osiągający 6KM przy 6500obr/min
potrafi wprowadzić w kompleksy nie jedno sportowe auto pokroju
Golf II czy Opel Calibra. Oddawanie mocy jest brutalne,
porównałbym je do stosunków polsko-ruskich, winą
takiej wściekłości jest system SRAD (Super Romet Air Detector)
włączający się przy prędkości 45km/h dostarczający doładowanie
dynamiczne do 12 gaźników sterowanych cyfrowo. Romet
posiada kilka modyfikacji ściągniętych, prosto z zawodów
Red Bull, między innymi naklejki, frędzle przy ciężarkach
kierownicy oraz braku miejsca dla kierowcy. Silnik posiada
system auto-smarujący zwilżonym powietrzem, jest to
efektywniejsze od oleju - gdy tylko odpowiednia ilość powietrza
o odpowiedniej wilgotności zostanie zassana w raz z gołębiami
przez system SRAD, komputer sam odlewa zbyt dużą ilość oleju w
silniku na oponę przez co osiągamy piękny efekt spalenia tylnej
gumy przy 2000obr/min na każdym biegu.
Zawieszenie
Pokonywanie zakrętów
przychodzi z taką samą łatwością jak nauka jazdy bez trzymanki
dziecku bez... Rączek. Motocykl sam skręca - najczęściej w lewo
na prostej drodze co nie jest wadą, w końcu jednoślad tego
pokroju został stworzony na jazdę po torze w... Lewo.
Jak
już nasz forumowy mechanik wspominał: w przednim
zawieszeniu polecamy zmienić olej na kujawski ponieważ oryginalny
zżera gumowe uszczelniacze.
Podsumowując: Motocykl nie jest dla osób
niedoświadczonych, polecam zakupić jakąś 500tke na 3 sezony,
nauczyć się konkretnie jeździć i po tym kupić Z150. Romet dużo
wymaga od właściciela, nie tylko chodzi o umiejętności ale o
naprawy i serwis - po prostu potrzebna jest anielska
cierpliwość.
Archiwum
Kategorie
- Na wesoło (656)
- Na wesoło (10)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)